Естонія і Фінляндія домовилися побудувати тунель між столицями

Міністр економіки Естонії Тааві Аас і міністр транспорту Фінляндії Тімо Харакка підписали меморандум про наміри щодо співпраці в транспортному секторі, включаючи будівництво тунелю між двома столицями, заявили в Міністерстві економіки і комунікацій Естонії, повідомляє “Интерфакс”.

Меморандум передбачає просування великих транспортних проектів, таких як тунель Таллінн-Гельсінкі, швидкісна залізнична магістраль Rail Baltic, трансєвропейська транспортна мережа і коридор Північне море-Балтика. Підписання документа названо першим кроком “в справі з’єднання тунелю з транс’європейською транспортною мережею, що є попередньою умовою для подачі заявки на співфінансування від Європейського Союзу (ЄС)”.

Вартість тунелю попередньо оцінюється до 20 млрд євро.

“Для Естонії та Фінляндії, м’яко кажучи, складно реалізувати цей проект на свої гроші, тому ми хочемо залучити співфінансування Європейського Союзу та серйозно розглядаємо можливість залучення в проект приватного сектора”, – сказав під час підписання меморандуму Аас.
За його словами, попереду дослідження з екологічної та економічної ефективності.

“Ми ще далекі від проектування. За попередніми оцінками, будівництво тунелю має дуже високу ціну, тому нам необхідно знайти найбільш розумні рішення як з точки зору рентабельності, так і з точки зору збереження природи”, – підкреслив Аас.
Меморандум діє до 2030 року. Якщо жодна із сторін не вирішить вийти з проекту, меморандум буде автоматично продовжений ще на десять років.

У лютому 2018 року було опубліковано техніко-економічне обгрунтування проекту. З нього випливає, що довжина підземної частини тунелю Гельсінкі-Таллінн складе 103 кілометри, і це буде найдовший підводний залізничний тунель у світі. Через тунель будуть здійснюватися як пасажирські, так і вантажні перевезення.

За проектом, тунелем будуть користуватися близько 12 мільйонів пасажирів на рік, ще 11 мільйонів пасажирів продовжать подорожувати морем, в результаті чого загальна кількість пасажирів досягне 23 мільйонів у 2050 році. Сьогодні між двома країнами подорожують близько дев’яти мільйонів пасажирів на рік.

Як очікується, поїзди рухатимуться в години пік зі швидкістю 200 км/год по 20-хвилинному графіку. По тунелю буде проходити в середньому до 30 пасажирських і вантажних поїздів у день з середньою швидкістю 120-160 км/год.

Джерело: Курс України