На Харківській кільцевій дорожники запобігають утворенню тріщин в асфальті за допомогою… арматури

А Ви бачили колись використання арматури при влаштуванні асфальтобетонних шарів покриття?

Харківськими дорожниками було прийнято рішення використовувати нові технології – застосування геосинтетичних матеріалів (арматури) у сукупності з влаштуванням асфальтобетонних шарів покриття. Укладання її між шарами асфальтобетону веде до мінімізації дефектів дорожнього покриття, підвищення несучої здатності і запобігає розвитку тріщин. Прикладом тому є Харківська кільцева дорога (ділянки дороги, які уміщуються з міжнародною автомобільною дорогою М-03). Цього тижня розпочато роботи з використання армуючих геосинтетичних матеріалів (АСМ) та георешіток з композитної арматури.

Що таке армуючі геосинтетичні матеріали (АСМ) та георешітки з композитної арматури і для чого вони потрібні?

Армуючий синтетичний матеріал – синтетичний матеріал, який використовують для армування шарів нежорсткогодорожнього одягу у вигляді геоґраток, геотекстилю чигеокомпозиту на основі полімерів, який використовують дляармування шарів нежорсткого дорожнього одягу.

Мета застосування армувальних синтетичних матеріалів (АСМ) перерозподіл зусиль в конструкції дорожнього одягудля підвищення живучості і запобігання тріщиноутворення васфальтобетонних шарах, підвищення несучої здатності тазбільшення строку служби конструкції в цілому, а також длязапобігання проявлення відображених тріщин в покритті натріщинувато-блочній основі (плитах). Завдяки застосуваннюАСМ в пакеті асфальтобетонних шарів досягається зменшенняколійності, зменшення тріщиноутворення від в томи.

Композитна арматура (композитні георешітки) – це майже завжди сукупність розпушеності волокон (рівниці, ровінгу, як проміжний етап у ткацькому виробництві) і полімерних, як правило, термореактивних, епоксидних смол. Зовні вона схожа з аналогічною сталевими арматурами. Являє собою нарізані прямолінійні прути або скорочення в бухту довгі канати (під майбутню нарізку), з нанесеними характерними періодичними поперечними ребрами, що служать для збільшення надійності її зчеплення з бетоном.

Довгий час в будівельних технологіях традиційної сталевої арматури практично не було альтернативи. Але прогрес не стоїть на місці, в багатьох областях інжинірингу різноманітні композитні матеріали все наполегливіше витісняють звичний метал. Не залишилася осторонь і будівельна індустрія, де давнє монопольне становище залізної арматури на сьогодні істотно підірвано арматурами композитного походження.

Незважаючи на наявність періодичних ребер, звичайна композитна арматура відрізняється деякою поверхневою « скользкостью » ;, яка виражається в зниженому зчепленні (адгезію) з бетоном (близько 80% від рівня сталевих арматурних прутів). Для усунення даного недоліку, випускаються композитні арматури з фінішним покриттям кварцовим піском, які мають 100% якість зчеплення з бетономабо асфальтобетонним покриттям.